معاون سیمای رسانه ملی در حاشیه این بازدید درباره محرم شهر گفت: امسال توفیق دارم برای سومین سال در محرم شهر شرکت کنم. فکر میکنم این رویداد به یک فعالیت خانوادگی و شهری تبدیل شده و اعضای خانوادهها دنبال این هستند که چه زمانی محرم شهر برگزار میشود تا خود را به میدان آزادی برسانند. میتوان گفت اتفاقاتی مثل محرم شهر، جشن ۱۰ کیلومتری عید غدیر، جشن امامرضاییها و... تبدیل به یک رویداد شده است.
وی ادامه داد: در مدیریت شهری، رویدادسازیهای خانوادگی و فرهنگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و بسیار مهم است که این مسیر امتداد پیدا کند. معاون سیما از همکاری خوب میان رسانهملی و شهرداری تهران در پوشش این رویداد خبر داد و گفت: ما بهعنوان رسانه ملی از برگزاری چنین رویدادهایی استقبال میکنیم؛ مگر چقدر میتوانیم در استودیوها و فضاهای بسته با مجری و کارشناس از قیام امام حسین(ع) صحبت و تبیینگری کنیم؟ چنین رویدادی با حس و حال خوب تصویریای که دارد، حتما ظرفیت بالایی برای پوشش رسانهای دارد و صداوسیما از این فرصت بهراحتی عبور نمیکند.
وی تأکید کرد: فکر میکنم همافزایی خوبی بین ما و شهرداری در این زمینه شکل گرفته است.؛ اکنون برنامههای استیج محرم شهر بهصورت زنده از قاب شبکههای مختلف مثل شبکه سه سیما، شبکه تهران، شبکه قرآن و معارف سیما، شبکه کودک و دو شبکه رادیویی تهران و اربعین پخش میشود. این اتفاق باعث میشود هم خود رویداد و هم تلویزیون به یکدیگر ضریب بدهند. مخاطبی که از قاب تلویزیون محرم شهر را میبیند، ترغیب به حضور در اینجا میشود و هر چقدر هم که تعداد حاضران در میدان آزادی بیشتر شود، کیفیت برنامههای ما بالاتر میرود.
وی با اشاره به جنگ ۱۲ روزه و تأثیرپذیری هنرمندان برای تولید آثار هنری از آن گفت: دفاعمقدس ۱۲ روزه، این قدر بزرگ و عظیم است که تا سالها هیچ فعال فرهنگی را نمیتوانید پیدا کنید که بخواهد کاری بکند و در گوشه ذهنش سراغ این اتفاق نرود.، هیچ نویسندهای را نمیتوانید پیدا کنید که بخواهد طرح فیلمنامهای را بنویسد و به این موضوع فکر نکند و حتی هیچ کارگردانی را نمیتوانید پیدا کنید که به نشانهشناسیهای این جنگ فکر نکند.
بنابراین هیچ هنرمند یا نویسندهای نمیتواند از تأثیرات این وقایع بر فرهنگ و هنر غافل بماند و از کنار آن بیتفاوت بگذرد.